Upravit stránku

Záchranný pilotní padák PL-70-I, PL-70-I/K, PL-70-I/L NSN 1670160053096
Padák je určen k záchraně letce při nouzovém opuštění letounu pomocí vystřelovacího sedadla VS1-BRI. Padák je vyráběn ve třech verzích: PL-70-I, PL-70-I/K a PL-70-I/L.

Padák je možno použít pro tyto způsoby záchrany:
  1. Katapultáží sedadla VS1-BRI s automatickým otevíráním padáku
    (ve výškách pod 4.000 m)
  2. Katapultáží sedadla VS1-BRI s automatickým otevřením padáku a stabilizovaným sestupem na Stabilizační padákové soustavě SP-70-I z výšky 12 000 m do nastavené barometrické výšky a dále na vrchlíku padáku až k zemi.
  3. Opuštění letadla bez katapultáže.

Stabilizační padáková soustava SP-70-I, NSN 1670160053351
Je určena ke stabilizaci vystřelovacího sedadla VS1-BRI s letcem po katapultáži z letounu L-39.

Padákové soustavy PLS-85, NSN 1670160040431 a PLS-85/80
Padákové soustavy jsou určeny k záchraně letce při nouzovém opuštění letounu katapultáží vystřelovacího sedadla VS-2.
Padáková soustava PLS-85 se používá ve vystřelovacím sedadle letounu L-159.
Padáková soustava PLS-85/80 se používá ve vystřelovacím sedadle letounu L-39 MS.
Nouzová dávka ND-2  je k padákové soustavě připojena šroubovými spoji.

Padákové soustavy jsou složeny z následujících celků:

  • Stabilizační soustava
  • Padák letce
  • Nosný postroj

Spolehlivá funkce padákových soustav PLS-85 a PLS-85/80 je zaručena při katapultáži na rychlostech 0 až 1000 km.h-1 při M = 0,82 a výškách 0 až 13 200 m, dle sklonu a polohy letounu.

Nahoru